Palm 1 Palm 2

En visionær

& intim skatt.

IMG_2665 (1)

Vår Filosofi

Et fristed som perfekt kombinerer det intime og det visjonære, en eklektisk ramme for utmerkede tjenester innen hår, skjønnhet og hudpleie. Hele vår oppmerksomhet er fokusert på deg, og vår filosofi kommer til uttrykk i ønsket om å kultivere det naturlig vakre som finnes i alt og i alle. Après forståelse av skjønnhet er helhetlig, og vi vil engasjere samspillet mellom dine indre og ytre fortrinn. Med vår sofistikerte metode ønsker vi å inspirere deg til å forelske deg i dine særegenheter og til å være stolt av

linjer og de historiene de forteller. Det samme øyeblikk du trer inn i vår lille verden, tar vi imot deg ved å aktivere alle fem sanser. Vi har lagt vekt på at vår unike tilnærming reflekteres i rommene og håper du vil føle deg som hjemme hos oss. Våre talentfulle stylister er anerkjente innen sine spesialområder; hår, makeup & styling og deres erfaring og dedikasjon til fag sikrer presisjon i den kreative prosessen involvert i det å fasilitere identitetsutvikling individuelt for privatpersoner og bedrifter.

"Hvordan det hele begynte

Utviklingen av Après har hele tiden ligget i de kjærlige hendene til dyktige og bredt erfarne grunnlegger, Silje. Tyve års fartstid innen kreativ hårpleie har ikke eliminert andre faglige interesser, og Silje har bakgrunn innen både grafisk design og økonomi, og hennes historie er like unik og sammensatt som Aprés selv. – Det å jobbe kreativt med hår har alltid vært min lidenskap, men skapertrangen i meg har krevd mer; jeg har båret på en drøm om å investere denne energien i et totalprodukt som er annerledes og minneverdig. Denne ambisjonen ledet meg til London, hvor jeg tok studier innen personlig business- og image konsultasjon, etterfulgt av et år med økonomistudier, for å ruste meg godt til å åpne min egen virksomhet. Jeg var klar og ivrig etter å sette visjonene for et unikt univers ut i live og visste hvilke virkemidler som skulle til for å få

dette til. Som estetiker med bakgrunn i grafisk design, har jeg en velutviklet sans for typografi og kombinasjon av bokstaver. Aksentene i superbrands som Chloé og Hermès fanget interessen og som et resultat av kombinasjonen av fagkunnskap og inspirasjon, ble Après unnfanget. Après oversettes fra fransk som “etter”, det er et resultat av noe, et resultat av en opplevelse, og dette enkle lille ordet oppsummerer sømløst hva jeg ønsket å skape. Vi hadde mot til å åpne uten å gjøre noe som helst av markedsføring, og stolte på at Après omdømme ville spres organisk, helt enkelt gjennom anbefalinger fra fornøyde kunder. Og ganske riktig; vår kun- demasse doblet seg etter den første måneden. Samtidig bevarte vi identiteten som skjult skatt, en perle – gjemt mellom gamle industribygg – som krever litt innsats å finne, og jeg tror at det bidrar til opplevelsen av Après.

Det som inspirerer meg aller mest, er likevel helt enkelt det å se kunder forlate salongen hver dag, med et stort smil og en letthet i steget, en nyvunnet selvtillit og eleganse i hver bevegelse

Drømmen begynte å konkretisere seg da vi klarte å sikre oss våre nåværende Après-lokaler. Stavangers historie er forankret i maritim næring, og vårt første lokale var (derfor naturlig nok) en gammel sildefabrikk. Hver dag passerte jeg imidlertid et praktbygg som tidligere var hjemmet til bestyreren for byens stolte øl-bryggeri, tilstøtende selve bryggeri-komplekset. Å bringe dette huset tilbake til sin opprinnelige form, å gjenskape det til et hjem i en forlengelse av historien, ble en del av vår videre visjon: Vi ville at dette skulle bli hjemmet til Après, og at kunder og stylister skulle føle seg hjemme her, som del av en familie. Vi blåste liv i 1920-talls-interiøret og lot de klassiske tonene fra Edith Piaf og drømmende jazz fylle rommene, og den atmosfæren som Après etterhvert skulle bli elsket for var i ferd med å ta form. Frisørsalonger kan ofte føles hektiske og visuelt støyende, og for meg er Après inspirert av et konstant ønske om å skape det motsatte av det som oppleves ukomfortabelt i ordinære salonger. Istedet for sladreblader, er vårt venteværelse

fylt med klassiske bøker og istedet for kraftig belysning og hvite vegger, er våre rom dempede og dekorert med historiske malerier. Vår intensjon er å investere kvalitet i hver minste detalj og ved det inspirere våre kunder, og utfordre dem til å våge noe annerledes. “Fremtiden” er et konsept vi entreprenører blir gira av og jeg liker å befatte meg med ubegrenset takhøyde; For å oppnå noe, er risiko nødvendig – og Après er bare begynnelsen på det jeg vet vil bli en eventyrlig reise. Det som inspirerer meg aller mest, er likevel helt enkelt det å se klienter forlate salongen hver dag, med et stort smil og en letthet i steget, en nyvunnet selvtillit og eleganse i hver bevegelse. Folk går ut gjennom døren vår og føler seg vakre. Når du kan bidra til å lokke frem den følelsen i folk; av å være litt ekstra glad for å være seg selv – som alle fortjener – da vet du at du er inne på noe.